czwartek, 26 maja 2011

Co to za ptak ?

Niedawno przeszukując internet trafiłem na bloga plamka mazurka. Adam Wajrak
i jego znajomi pokazują tam nieprzeciętne znakomitości. Oglądanie jest niebywałą
ucztą. Gorąco polecam. Za jego sprawą mnie przypomniało się pewne zdarzenie
sprzed dwóch lub trzech lat.

W pewien upalny dzień zmęczony usiadłem w leżaku i z lekka przysypiając
obserwowałem nasze minioczko wodne. Zauważyłem, że na płyciznę wody sfrunął
ptak i zaczął się kąpać. Rozchlapywana woda widziana pod słońce tworzyła kropelkową
tęczę lśniąc wieloma kolorami.

A mnie jak obuchem uderzyła myśl, że coś ciekawego dzieje się zawsze wtedy
gdy nie mam przy sobie aparatu fotograficznego.
Delikatnie zsunąłem się z leżaka i na czworaka odszedłem na taką odległość aby go
nie płoszyć. A dzieliło nas około cztery metry. Po czym zerwałem się na równe nogi
i pognałem do domu. Chwyciłem aparat i nie zważając na jego ustawienia wróciłem
w pobliże oczka wodnego. Mój ptak był już po kąpieli. Stał na zaimprowizowanej
z bloczków i deski, ławce. Trwała dalsza część toalety. Stroszył piórka. Rozgarniał
je dziobem. Ustawiał się do wiatru i słońca. Przy tym biegał po ławeczce w coraz
innym miejscu wystawiając się do słońca. Na nic nie zwracał uwagi.

Robiłem zdjęcia bez krycia się. Jak zwykle aparat nie nadążał za mną. Jak zwykle
miałem niewłaściwy obiektyw i niewłaściwe ustawienia.
Z całej masy zrobionych zdjęć dało się wybrać kilka. W międzyczasie ptak przeniósł się
na sąsiedni płotek. Tym samym zwiększył odległość ode mnie.
Wybrałem jedno ciekawe zdjęcie i go Wam przedstawiam z pytaniem:
Co to za ptak tak się piękni ? A właściwie drapie za uchem.

Dla osoby, która pierwsza odpowie poprawnie na to pytanie mam nagrodę niespodziankę.

1 komentarz:

  1. Zaglądam i zaglądam bo ciekawa jestem rozwiązania zagadki. Osobiście niestety nie pomogę, bo z ptaków rozróżniam wróbelki, kosy i gołąbki. No może jeszcze sroki i wrony :))

    OdpowiedzUsuń